← Översikt
Blekingetrafiken söker erfarna kundtjänstmedarbetare logo

Blekingetrafiken söker erfarna kundtjänstmedarbetare

Vi vill skapa branschens bästa kundupplevelse – vill du?


Nu har du chansen att jobba med oss på Blekingetrafiken och Sveriges 3:e nöjdaste kollektivtrafikskunder. Om du är en erfaren kundtjänstmedarbetare vet du vad service handlar om och hos oss får du chans att växa genom att ansvara för såväl trafikupplysning som koordinering och trafikledning av serviceresor.

Sök idag!


Om jobbet

Med vår kundservice är målet att finputsa kundupplevelsen ytterligare och skapa branschens bästa kundupplevelse. Därför är du en viktig kontakt för att skapa goda relationer, starkt varumärke och nöjda kunder. 


En vanlig arbetsdag hanterar du beställningar av serviceresor och dirigerar fordon inom serviceresor, samt arbetar med trafikupplysning som riktar sig till våra kunder som åker buss, tåg och båt. 


Vi arbetar i en callcentermiljö i Karlskrona där vi sköter mycket av servicen via telefon och dator. I vår kundservice får du svara på frågor som gäller all vår trafik såsom biljettsystem, beställa biljetter till utomlänsresor och mycket mer. Vi har även hand om anropsstyrd trafik samt beställning av öppen närtrafik inom Blekinge.


Om dig

För oss är det viktigt att varje kontakt med kunder ses som en möjlighet att skapa magi! 


Därför söker vi dig som har flerårig erfarenhet av kundservice. Eftersom du är erfaren förutsätter vi att du är lösningsfokuserad och en god kommunikatör. 


För att lyckas med ditt uppdrag är du effektiv i ditt arbetssätt med att hantera kundkontakter via telefon, e-post och kundärendesystem för att löpande hjälpa kunderna med olika frågor. Du är lyhörd som person, vilket gör att du snabbt kan identifiera kundernas behov. Du ligger steget före och kan avhjälpa situationer som annars hade påverkat kunden negativt. 


För att bli en av oss på Blekingetrafiken ska du vara strukturerad i ditt arbetssätt och ha god samarbetsförmåga med dina kollegor. Eftersom vi står mitt i en förändringsresa är det viktigt att du är nyfiken, vill lära nytt och arbeta med förbättringar. Vi lägger stor tyngd på personliga egenskaper såsom stresstålighet och noggrannhet.


Självklart har du en god lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län. 


Krav

  • Avslutade gymnasiestudier.
  • Flerårig erfarenhet inom kundservice. 
  • God datorvana.
  • Flytande språkkunskap i svenska i tal och skrift.
  • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. 


Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av kundservice i en callcentermiljö.
  • Kunskap inom sociala medier, chatt och e-post.
  • Det är meriterande om du kan ytterligare språk. 
  • God lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.
  • Goda IT-kunskaper. 



Om tjänsten

Vi söker nu två nya kundtjänstmedarbetare till Enheten Kundservice och serviceresor. Din närmsta chef är Andreas Leijonbielke som är Verksamhetschef för denna enhet. Hos oss kommer du att få en stimulerande och viktig roll i att fortsätta resan in i framtidens kollektivtrafik och Enheten Kundservice och serviceresor står mitt i en förändringsresa, både gällande organisation och arbetssätt, vilket innebär att du som kundtjänstmedarbetare tillsammans med dina kollegor, kommer att delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde.


  • Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. 
  • Arbetstid enligt schema, inklusive kvällar och helger.
  • All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad.



Ansökan

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 4 juni 2023.

Bifoga CV och personligt brev.

Vi kommer tillämpa löpande urval i rekryteringen.


Referensnummer
2023/381



Om Blekingetrafiken och Region Blekinge


Blekingetrafiken är en förvaltning inom Region Blekinge och är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Det tror vi att vi gör bäst med engagerade kollegor som brinner för kundens bästa. Blekingetrafiken är en spännande och rolig arbetsplats med kontinuerligt utvecklingsarbete.


Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice.


Vi har 47 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.


För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet.

Företag

Blekingetrafiken

Placering

Blekinge län, Karlskrona

Bransch

Administration

Anställningsform

Tillsvidare

Sista ansökningsdag

4 juni 2023

Kontaktinformation

Andreas Leijonbielke, Verksamhetschef, Enheten Kundservice och serviceresor.

andreas.leijonbielke@blekingetrafiken.se0455-73 71 76Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela